Ja byłem w ASO 5x (pięć razy) z ubywającym płynem. Teaoretycznie nic nie cieknie (sucho pod autem), próba ciśnieniowa wypadła OK, a płyn jak ubywał tak ubywa.
Wentylatory załączają się po wyłączeniu auta Skoda Octavia 2
Zwiń
X
-
Wentylatory załączają się po wyłączeniu auta Skoda Octavia 2
Witam wszystkich,
Mam Skodę Octavię 2 rocznik 2004 Climatronic, 1.9 PD-TDI 8V turbo, (DPF*) diesel 77 kW (105 PS), Engine codes possible: BJB, BKC, BLS, BXE zgodnie z zdekodowanym VINEM, plus dokładka WEBASTO. Od paru dnia zauważyłem że wentylatory załączają się same po wyłączeniu zapłonu i kręcą na maksymalnych obrotach aż do wyczerpania aku ;/ po przeszperaniu forum znalazłem kilka podpowiedzi które dzisiaj sprawdziłem:
1. Odpinałem czujniki, 2 wody (na wejściu w chłodnice i przy silniku), czujnik zewnętrznej temperatury, czujniki na klimatyzacji, wiązkę która idzie do WEBASTO,
Za każdym razem robiłem na odpiętym czujniku robiłem test - niestety wentylatory załączały się.
2. Podłączyłem "urządzenie do sczytywania błędów w samochodach z wtyczką typu ODB2" nic nie wykazało - czy VAG może być bardziej dokładny i coś znaleźć????
3. Jedyne czego nie mogłem znaleźć to "sterownik wentylatorów" ??podobno jest pod AKU?? i jak spogląda się spod auta w tamtym kierunku nic nie widać, ma ktoś jakiś schemat, foty itp??
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Tomek.
-
-
Bezpieczniki przeglądałem wydają się suche, poza tym wcześniej nie miałem podobnych problemów,
Co do czynnika? czy jego brak może powodować włączanie się wentylatorów na niewłączonym samochodzie???
Urządzenie typu "No name" ciężko mi coś powiedzieć na jego temat bo widziałem je chwile u znajomego znajomego który twierdził że jemu pomogło, u mnie nie wykryło żadnych błędów.
Co jeszcze powinienem sprawdzić zanim polegnę i pójdę do elektryka?
Pozdrawiam,
[ Dodano: Sro 27 Lut, 13 11:43 ]
Witam ponownie,
Dzisiaj podpiąłem komputer za pomocą OBD 2 , korzystałem z Polski VAG 4.9 uzyskałem następujące kody błędów:
Odczyty z modułu silnik:
18080 Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
18062 Tablica przyrządów - zapamiętane błędy
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
18617 Nie znany kod błędu
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
- BŁĄD SPORADYCZNY
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam,
[ Dodano: Sro 27 Lut, 13 12:05 ]
Zaktualizowane kody będów:
silnik:
18080 Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY --
Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I -
otwarty obwód, zwarcie do masy, przewody
18062 Tablica przyrządów - zapamiętane błędy
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie >
patrz kody temp.silnika i poziomu oleju
18617 Nie znany kod błędu
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
- BŁĄD SPORADYCZNY
Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
Komentarz
-
-
Też obstawiałem zwarcie ewentualnie sterownik wentylatorów, ale nie mogę go znaleźć.
Zauważyłem przerwaną wiązkę na czujniku na zdjęciu, kiedy chciałem ją odizolować przerwał się kabel;/ najgorsze jest że nawet po tym wentylatory włączały się.
Czy możliwe że po dopięciu czujki (na zdjęciu) wentylatory załączają się?
Pozdrawiam.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Przerwana wiązka jest od czujnika temperatury paliwa, po oderwaniu kabla robiłem odczyt błędów i wszyło że:
16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie
zbyt duża oporność
Czy zerwana wiązka na tym czujniku może powodować samoczynne włączanie się wentylatorów po wyłączeniu zapłonu.
Pozdrawiam.
Ciekawe jest że po zresetowaniu błędów interfejsem nie wyskakują już pozostałe komunikaty w PLVAGU tylko jeden błąd -- 16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie zbyt duża oporność.
Komentarz
-
-
Niełatwo się tam dostać,
Już nawet nie będę próbował,
Dzisiaj auto odmówiło posłuszeństwa,
Podczas jazdy zapaliła się kontrolka aku i auto zgasło,
Nie chciało odpalić,
Holowanko a elektryk stwierdził że niezbyt wie o co chodzi ale może to być zwarcie i trzeba kopać,
VAG pokazał błędy na czujnike temperatury paliwa i chłodziwa.
Komentarz
-
-
Przeniesione z innego tematu...
Zamieszczone przez grove82Witam serdecznie. Mam poważny problem jak w temacie. Dopowiem iż problem powstał wraz z odejściem mrozów. wstaje rano a tu ako rozładowane, tylko wentylator ten duży pracował resztkami sił. Dodam, że na zapłonie i w czasie jazdy wentylator nie pracuje, dopiero gdy zgaszę silnik (bez zapłonu) wentylator włącza się na pełne obroty, Hamuje, pełne obroty, hamuje, itd. aż do rozładowania ako. Jeśli chodzi o kod silnika jest to BJB 1,9 TDI 105KM, Skoda Octavia II 2005r. z Climatronic. Z góry dziękuję za pomoc.
Najlepiej byłoby podpiąć VCDS-a i zobaczyć jakie są błędy i jakie temperatury pokazuje czujnik na chłodnicy. Ewentualnie musiałbyś zobaczyć czy masz sterownik wentylatorów zintegrowany w dużym wentylatorze, czy schowany pod skrzynką bezpieczników i tam patrzeć czy nie ma jakiś widocznych objawów uszkodzenia przewodów czy korozji ( zielony nalot na przewodach/wtyczkach ).
[ Dodano: Pią 18 Mar, 16 17:48 ]
Przeniesione z innego tematu...
Zamieszczone przez czmiel72Witam
Mam taki problem:
Pewnego razu wsiadam rano do samochodu i niestety klops. Padła bateria. Okazało się że przez wentylatory na chłodnicy. Włączają się jakieś 15 minut po zgaszeniu silnika i działają do padu baterii. Jak przekręcę kluczyk po chwili przestają działać. Mam wrażenie że tuż po włączeniu się klimy. Ostatnio przejechałem się 300 km i problem na jakiś miesiąc zniknął. Pojawił się jednak ponownie. Przekręcam kluczyk i cisza. Zamykam auto i po chwili znowu się włączają. Zauważyłem że czujnik na rurze chłodnicy (to chyba włącznik wentylatora ) jest chyba nieco wilgotny. Był suchy. I rurka izolacyjna nie zasłania otworów na kabelki. Czy to może być wilgoć tym miejscu? Chyba problem pojawia się właśnie przy mokrej pogodzie. Tak to wygląda. Czy ktoś może coś podobnego miał? Przymierzam się do wymiany tego czujnika, wysuszeniu wszystkiego tam i osłonięcia kabelków. Postanowiłem jednak napisać i zapytać . Będę wdzięczny za pomoc.
Zamieszczone przez LUKImasz gdzieś przebicia i tyle
generalnie sam znalazłeś przyczynę
z ciekawostek podepnij vcds i sprawdź czy coś wywali
Zamieszczone przez czmiel72Wymienilem czujnik i nic... Bez zmian. Wieje po 10 - 15 minutach od wyłączenia zapłonu. Pomocy!
Prawdopodobnie masz problem ze sterownikiem wentylatorów. Niestety jest on wbudowany w duży wiatrak i w zasadzie jest nienaprawialny ( do wymiany razem z wentylatorem ) .
Na początek możesz sprawdzić czy zielony cienki przewód idący do wentylatorów nie jest gdzieś przerwany/przetarty itp. Jak nic nie znajdziesz to do sprawdzenia masz dwa napięcia na 4-ro pinowej wtyczce od wentylatora ( na uchwycie przy chłodnicy ):
Na pinie 2 wtyczki ( cienki przewód niebieski z czerwonym paskiem ) - w momencie wyłączenia zapłonu powinno ginąć 12V. Podłącz miernik na przekręconym kluczyku, sprawdź, czy jest 12V, potem wyłącz stacyjkę - sprawdź czy zniknęło i czekaj ( te 10-15 min ) aż same ruszą wentylatory - w tym momencie nadal nie powinno być napięcia na tym pinie.
Na pinie 1 wtyczki (cienki przewód zielony ) napięcie może "pływać" w czasie normalnej pracy wentylatorów ( tym przewodem dochodzi bezstopniowe sterowanie z ECU silnika ). Jednak po wyłączeniu kluczyka ( gdy wentylatory się zatrzymają ) powinno się ustabilizować na jakimś poziomie. Podłącz tam miernik, poczekaj, aż po tych 10-15 min włączą się wentylatory i sprawdź czy nie było skoku napięcia. Jeśli nie było a wentylatory ruszyły - na 100% uszkodzony sterownik.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz